10 heinäkuuta 2013

Kirjastossa käynti

Jonain päivänä mulla on jotain muutakin kirjoitettavaa kun näitä "sattuu ja tapahtuu". Mutta kun tänäänkin taas tapahtui.

En ole pitkään aikaan käynyt kirjastossa, tarkemmin sanottuna sitten huhtikuun jälkeen. Silloinkin olin käynyt siellä vähän niin kuin salaa palauttamassa myöhästyneet kirjat, maksamatta myöhästymismaksuja. Nyt kuitenkin varasin netin kautta kaksi kirjaa, varausmaksu á 1,00 euro. Netin mukaan maksut yhteen 6,40 €.

Toinen kirjoista tulikin nopeasti (olin jonossa ensimmäinen) ja menin sen sitten tänään hakemaan lähikirjastostamme, joka on aika pieni. Kirjastossamme on edelleen ne samat kirjastotädit, jotka on olleet siellä silloin kun Lapsi oli pieni, eli he ovat olleet siellä ainakin 25 vuotta. Oikein kivat tädit.

Tervehdin ja sanoin, että mulla on täällä yksi varattu kirja ja samalla sitten maksaisin ne sakot. Täti otti kirjan hyllystä ja katsoi, että olen velkaa 4,40 €.

- Niin ne sakot ja sitten se varausmaksu.
- Ne varausmaksut sisältyy tähän.
- Mä katsoin kotona netistä, että se summa on yhteensä 6,40 €
- Ei, kyllä täällä on 4,40€
- No, en mä siitä sitten riitelemään rupea, jos teillä kerran sanotaan niin.
- Juu, ei kannata :). No oho, sait vielä 0,20€ alennusta kun mä näppäilin väärin, eli se ois sitten 4,20€.
- No kiitos, ja anteeks kun mä tässä häsläsin.
 ....
- Ja noin, tossa ole hyvä (sain vaihtorahat 10,00 eurosta)  ja palautuskuitti tulee siitä automaatista.
- Tota... mä annoin kyllä 20,00€..
- Voi ei, anteeks kauheesti!
- Ei se mitään :) Mähän tässä en osaa enää edes kirjastossa käyttäytyä, tulen tänne riitelemään veloistakin.
- Sun pitää ruveta käymään useammin :)

Että semmoinen kirjastoreissu :D

Lääkäri soitti äsken. Kävin eilen verikokeissa, tarkistivat lääkeainepitoisuuksia. Kohdallaan on, kuulemma. Olen siis hengissä, mitä nyt lääkärin puheista ymmärsin. Kerroin, että kumartelu/kyykistely aiheuttaa tunteen kohtauksen tulosta, samoin nostelu ja raskas työ tms. Kysyi, mitä raskasta työtä olen tehnyt, olenko pessyt ikkunoita. Juu en :) Se on meillä muutenkin ollut aina AM:n hommia, mutta nyt on siis ihan lääkärin "lausunto" siitä, että ikkunan pesu ei kuulu mun tehtäviin :)
Odottelen kutsua Kuopioon, kun lääkäri vihdoin kirjoitti lähetteen sinne. Kolme viikkoa on kulunut, ties kuinka monta on vielä edessä. *huoh* En kyllä välttämättä nyt kesällä sinne haluakaan, mutta en rupea riitelemään siitäkään, kun se kutsu sitten lopulta tulee.

5 kommenttia:

  1. Sulla oli tuuri kirjastossa!Toivotaan, että. Kuopion kutsu tulee pian,mutta ei vielä kesällä ��

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisaalta, olenhan mä lainannut kirjoja kelakortillakin, joten... ;)

      Poista
  2. Olisit kunnolla vaan nostanut mekkalan! "Soitetaan poliisit ja selvitetään tää nyt kerralla pois! Netissä luki 6,40€, minä en teille 4,40€ maksa!!" Näin ne yrittää viatonta ihmistä siellä kirjastossakin huijata ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii-ih, joka paikassa nykyään köyhää ihmistä huijataan ;) Mutta kun musta on tullut tämmönen kiltti, enää osaa edes riidellä ja puoliani pitää. Missään.

      Poista
  3. Vai tuollaista kohtelua kirjastossa :(

    Kiitos kauniista kommentistasi ♥

    VastaaPoista

Mukava kun tulit vierailulle Pöllönkulmalle.
Jätäthän viestin käynnistäsi - tulisin mielelläni vastavierailulle :)